
דוח טעויות והצלחות בבניית אירוע
אירוע לצוות הוא אירוע משמעותי וחשוב אירוע היוצר הזדמנות להוקיר את הצוות לסיים את השנה באווירה טובה וחיובית לתת אנרגיות לחופש ולצאת בתחושה טובה עם מוטיבציה לשנה החדשה העומדת בפתח..
לאירוע מסוג זה מקדישים זמן תכנון וכמובן כסף כדי שהפעילות תהיה מוצלחת ולא תבזבזו את הזמן שלכם בתכנון לא יעיל של האירוע, את כספי המורים ואת זמנם בפעילות חסרת תועלת או סתם ערב בו יאלצו להתארגן ולצאת מהבית ללא תועלת מספקת כדאי ללמוד מניסיונם של אחרים ולתכנן את הפעילות בצורה הטובה ביותר כך תחסכו זמן בתכנון תשקיעו את הכסף באירוע מוצלח והכי חשוב תיצרו למורים אירוע בלתי נשכח .
ראשית כאשר מתחילים לתכנן את האירוע -כדאי להימנע מ4 טעויות נפוצות אותם נוטים רבים לעשות.
הטעות הראשונה:
כיף וחוויה ללא תוכן –
מורים הם בדרך כלל קהל ערכי הם נהנים מחוויה, אך יחד עם זאת כאשר מתרכזים רק בחוויה ללא תוכן הם עלולים להרגיש ריקנות ובזבוז זמן. ומכיוון שהם פינו ערב התארגנו ויצאו מהבית ( לעיתים השאירו ילדים, בייביסיטר או בעל בבית) הם רוצים להשקיע את זמנם במשהו בעל ערך ולא סתם חוויה.
הטעות השניה:
תוכן ללא חוויה-
סוף השנה הוא זמן של סיכום ועיבוד גם מבחינה רגשית ועל כן כאשר לפעילות הסיכום מתרכזים רק בתוכן טוב וחשוב ללא חוויה רגשית ,
המורים עלולים לצאת בתחושה כבדה .
לדוגמא הרצאה טובה עם תוכן חשוב ואיכותי ,לחלק מהמורים תשאיר תחושה כבדה ולא תשרת את מטרת האירוע.
אמנם התוכן טוב וחשוב אך הוא לא מתאים לאירוע סיום אם הוא ללא מקום לעיבוד רגשי ולחוויה חזקה של צוות .
הטעות השלישית:
פעילות ללא אינטראקציה-
מטרת אירוע הסיום הוא לתת תחושה טובה של סיום ושל צוות .
חווית הביחד לא תהיה חזקה אם הפעילות לא תיצור אינטראקציה בין החברים .
לדוגמא יציאה למסעדה –כשכל מורה בוחר ליד מי לשבת ולאורך הערב מנהל שיחה רק עם היושבים סמוך לו , הוא אירוע חוויתי ונחמד אך לא יוצר חיבור וקשר ובאותה מידה היה יכול לצאת עם חבריו הקרובים למסעדה והנאתו והתועלת שהיה מפיק מערב זה הייתה זהה..
הטעות הרביעית:
לא מחדש .
רבים טועים בטעות זו , הם מניחים הנחה שגויה : מה שעשינו בשנה שעברה יהיה טוב גם לשנה זו .
אמנם הנחה זו יכולה לחסוך זמן בתכנון האירוע אך היא מוטעת מיסודה –
יכול להיות שהאירוע של השנה הקודמת היה מוצלח אך כאשר חוזרים על אותו אירוע הוא כבר לא מחדש ולעיתים אף משעמם וחסר תועלת.
יכול להיות שהאירוע לא היה כל כך מוצלח , אך מכיוון שההנחה היא שמה שהיה הוא שיהיה אפילו לא מפעילים שיקול דעת..
אז מה הופך פעילות למוצלחת?
בדרך כלל אחד המדדים לפעילות מוצלחת היא שיתוף הפעולה של המשתתפים.
כאשר הם פעילים ולוקחים חלק אקטיבי סימן שהאירוע מדבר אליהם והם יחוו אותו חזק הרבה יותר
האם אפשר לצפות מראש אם יהיה שיתוף פעולה מהצוות?
אפשר לבדוק על פי מהוכחות של אחרים לדוגמא אם חוות הדעת שיש לך מפעילות מסוג מסויים מוכיחה את שיתוף הפעולה של הצוות והמלצות של אנשים אחרים מוכיחות זאת ככל הנראה שיש על מי לסמוך .
יוצאים בתחושה של וואו .
פעילות שהצוות יוצא בתחושה של וואו , של חידוש של חוויה עם טעם טוב, זהו עוד מדד להצלחת האירוע .
תחושה זו יכולה להיווצר כאשר המורים הרגישו חידוש היו אקטיבים ויצאו עם ערך מוסף.
מצד אחד משחרר מצד שני עם תוכן
ישנן פעילויות אותם ניתן להזמין המשלבות תוכן עם חוויה, פעילות ערכית הנותנת ערך מוסף אך גם מפעילה את הצוות וחוויתית.
יוצר אינטראקציה בן כולם
מכיוון שזהו אירוע סיום יש לשים לב שמזמינים פעילות היוצרת אינטראקציה וחיבור בצוות ולא אינדיווידואלית בה כל אחד פועל לעצמו ויוצא עם חוויות אישיות ולא קבוצתיות.
יציאה מהשגרה.
בית הספר הוא מקום של שיגרה ושל גבולות עבודתו של המורה לרוב חזרתית. ולכן כאשר המורה יוצא מהשגרה ועושה משהו אחר שהוא לא רגיל לשות החוויה חזקה הרבה יותר.
פעילות שונה מהרגיל בה הוא פעיל
חזרה לעמוד חומרי הדרכה ומידע.