
עקרונות הפעלת הקבוצה
- להנחות, לא להוביל. גם אם מישהו לא משתתף זהו סוג מסויים של השתתפות.
- לקבוע יעדים משותפים. היעד מכניס הרבה ענין לעשיה.
- צפיה שקטה והוספת "שיקופים" לא שיפוטיים.
- רצוי לרשום את הדברים ולעסוק בהם בהמשך.
- "אין חינוך בשעת משבר"- נדון בדברים לאחר המעשה ולאחר הרגיעה. כדאי לקחת את הדברים לעתיד רחוק יותר ולהראות לשניים שלא רק שהם מסתדרים יחד אלא מגיעים להישגים משמעותיים דוקא כשהם יחד…
יכולת להראות לפרט את המסוגלות שלו דוקא מתוך הצלחות קטנות שלו בארוע המסויים [להנחות זאת כך שדוקא לחלשים תהיה יכולת ביטוי מתוך כללים שניצור במשחק] - הקבוצה ותפקידיה. תהליכים בקבוצה. מנהיגים וקבוצות הנהגה. מנהיג אגרסיבי מאיים, כריזמטי רעשני, כריזמטי שקט, אגרסיבי שקט, רועש אך לא משפיע, חכם שלא שומעים לו, מנהיג המסוגל לשמוע את החכם/ להתשמש בכחות השונים העומדים לרשותו ועל פיהם להוביל, כחות התנדבותיים בקבוצה [ה"נשכבים על הגדר"], כחות "עצלים" בקבוצה.
- סוגים שונים של "בריחות"- דימוי גופני ירוד, מאויים חברתית, התמודדויות הנהגה, קשיי תקשורת, קשיי התנהגות [קשב וכדו'..],
- ערכים העולים מהמשחק: שותפות, כחה של קבוצה, תרומתו של היחיד, ראיית הטוב, עזרה לזולת והתנדבות, כח רצון ומסוגלות, ראייה כוללת לעומת התמקדות עיוורת ולהיפך: הסתכלות שטחית כללית לעומת ירידה לפרטים והתבוננות מעמיקה0,
חזרה לעמוד חומרי הדרכה ומידע.